Påsklov, härligt härligt ;)

Jepp, nu är det ju påsklov och jag är nere i Skåne hos mormor just nu. Jag har inte gjort så mke de här dagarna, mest vart på stan och lite sånt.
Men just det! Jag måste ju bara berätta att jag har fått lite påskpresenter också! Av mormor har jag fått en påse Anton Berg -ägg, 200 kr och två saltvattens-pärlor till min samling. Mormor är bara SÅ snäll! ^^ Fast ja, jag fick ju en liten påskpresent av gammelmormor också (såklart, hehhe). Jag fick en hundra-lapp! Så nu, äntligen, kan jag köpa en av de söta skjortorna/blusarna som jag berättade om innan, för jag vill ju verkligen ha en!
Men ja, på tal om gammelmormor, hon fyllde 86 år igår! Grattis lilla gamlingen, som ännu står på benen. ♥ Hon blev (faktiskt) glad när hon fick syn på den lilla pärl-kycklings-magneten som jag hade gjort i skolan under fredagen. Det var riktigt skönt att hon uppskattade den lila presenten, hihi ^^ Men ja, imorrn åker vi tbx t Stockholm och jag kmr sakna både mormor och gammelmormor tills mormor kmr upp till oss i början av maj. Imorrn ska jag behöva gå upp sju (BLÖÖÖH!!) för att tåget går åtta. Jag menar, på PÅSKLOVET!?! Då vill man ju ha lite frid och fröjd och faktiskt vakna i sin egen takt. Fy på mamma som beställde tågbiljetter till klockan åtta på morgonen!
Ses gullungar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0